vrijdag 28 oktober 2011

DIY Cream Eyeshadow

Je kunt ons nu ook vinden op twitter @beautystates_

Ik las bij de reacties dat er vraag was naar meer DIY's. Wie ben ik dan om dat niet te doen? Ik besloot een artikel te maken over hoe je zelf een cream shadow kunt maken. Het is heel simpel, en je hebt er niet veel voor nodig. Dit is vooral handig als je een slechtgepigmenteerde oogschaduw hebt, maar je hem wel graag wilt gebruiken. Lees verder om te kijken hoe het moet!

What do ya need?
- Oogschaduw
- Vaseline/petroleum jelly
- Iets om het in te doen

Stap 1. Waar je mee begint is met een tool (maakt niet uit wat je ervoor gebruikt, wat jij fijn vind) en schraap het in een bakje/bekertje waar jij het in wil mixen. Zorg ervoor dat er geen korreltjes meer in zitten en dat het totaal een poeder is.
Stap 2. Voeg de vaseline/petroleum jelly toe aan je poeder. Je kunt het eerst smelten, maar dat hoeft niet persé, je kunt het ook gewoon zo doen. Hoeveel je erbij doet moet je ongeveer op gevoel doen. Als je het bij elkaar heb, mix het dan.
Stap 3. Doe het in de verpakking waar jij het in wilt hebben. Ik heb het gewoon terug gedaan in waar het inzat, het pannetje van de oogschaduw. Je hebt waarschijnlijk wel meer product dan je had toen het een gewone oogschaduw was, wat een voordeel kan zijn. Je kunt het natuurlijk ook gewoon in een klein bakje doen.



Wat het voordeel is van je eigen oogschaduw een cream shadow te maken is dat de pigmentatie beter is dan dat het van te voren was, dus dit is handig om te doen met je slecht gepigmenteerde oogschaduws, maar die je toch graag wilt gebruiken.

Ik heb ook ooit gelezen dat je dit met oogschaduw basis kunt doen, maar dat is bij mij een complete ramp geworden, de oogschaduw werd alles behalve creamy, en de pigmentatie ging erop achteruit. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, en good luck met het maken van je eigenlijk cream shadow.

btw. Vandaag is mijn verjaardag, dus binnenkort kun je een verjaardags haul verwachten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten